Організатор: Ресурсний центр ГУРТ

За підтримки: Фонду «Монсанто»

Тривалість/дата: 2 дні, 10-11 червня 2015 року

Географія: Черкаська (с. Верхнячка та с. Колодисте) та Кіровоградська (с.Синьки) області

Ресурсний центр ГУРТ запрошує журналістів українських ЗМІ (друкованих, радіо та телебачення) взяти участь у дводенному прес-турі селами Черкащини та Кіровоградщини, в яких успішно впроваджено бізнес-ідеї малих підприємців в межах проекту «Розвиток малого підприємництва у сільських громадах України» за підтримки Фонду «Монсанто». Проект покликаний активізувати підприємницький потенціал представників сільських громад Кіровоградської, Черкаської, Житомирської та Київської областей.

Буде запропоновано зустрітися з чотирма підприємцями, що, пройшовши навчання та отримавши матеріальну підтримку в межах проекту, успішно реалізували свої бізнес-ідеї: відкрили фермерське господарство, аптеку, спортивний зал, кав’ярню.

Мета прес-туру – дати можливість журналістам на власні очі побачити процес зародження малого бізнесу у селах. Як він розвивається? З якими проблемами зіштовхується і як їх вирішує? Як допомогти таким проектам на рівні державної та місцевої влади, бізнесу, громади? Відповідь на ці питання дасть відвідання сільських стартапів.

Ресурсний центр ГУРТ забезпечує транспортування, проживання в готелі та харчування для журналістів, які беруть участь у прес-турі.

Зацікавлених журналістів просимо до 5 червня 2015 року зголоситися письмово із зазначенням видання, а також приблизного формату запланованого матеріалу (обсяг, час виходу).

Заявку просимо надсилати за адресою: info@gurt.org.ua, вказавши в темі листа «ПРЕС-ТУР»

Контактна особа: Леся Харченко 050-334 8790

Проблематика

В українських селах сьогодні проживає понад 13 млн. осіб, або 30,88% усього населення України (за даними Держкомстату на 1 січня 2015 року). Кількість селян має сталу тенденцію до зменшення: за період 1990–2014 рр. — на 2,8 млн. осіб; безлюднюють і знімаються з обліку сільські населені пункти — 407 одиниць, ще у майже 400 селах немає населення, але їх не знято з обліку (на початок 2015 р.).

Причина цього – природна смертність населення, але, більшою мірою, відтік молоді до великих міст через відсутність можливостей працевлаштування. Більшість сільських громад дотаційні, і лише 5% з них можна вважати самодостатніми.

Ідеї малого бізнесу для села – це поки що малий, але перспективний крок, який сприяє відродженню населених пунктів з невеликою кількістю населення. Це можливість залучити до роботи та до процесу реформ соціальні ресурси села шляхом розвитку малого підприємництва, фермерства, кооперативів, різних форм трудової самоорганізації сільського населення.

Малі форми господарювання на селі охоплюють людей, зайнятих сільськогосподарською працею на особистих подвір’ях, на городах і садових ділянках, міні-фермах, фермерських господарствах, кооперативах, малих підприємствах. Крім того, це сфера надання послуг (готелі, кафе, автосервіс, сільський туризм та ін.) і будівництва.