Про діалоги

Як часто ми задумуємося над тим, що таке діалог і чи володіємо ми навичками ефективного діалогу?

Роками ми вважали, що це просто розмова і лише зараз, коли в повітрі бринить «нас не чують!» , коли вмирають наші співгромадяни і змушені шукати інших домівок понад мільйон співгромадян, ми задумалися – чи дійсно ми вміємо спілкуватися? Що призвело до такої катастрофи в Україні? Де була помилка? Всі ж щось говорили, а результат – військові дії на території нашої держави…

За останні два роки (так, вже майже ДВА роки минуло від початку протестів у Києві на Майдані незалежності) ми отримали багато викликів – життя повністю змінилося і вже ніколи не буде таким як до осені 2013 року… Багато болю, нерозуміння, запитань та невдалих відповідей, багато нового і чим далі, тим більше усвідомлюємо – треба вчитися домовлятися, треба вчитися слухати і чути іншого, треба краще розуміти себе і все це впливатиме на ті рішення, які прийматиме кожен з нас і рішення, які прийматимемо всі разом…

Що ж такого нового пропонується під словом діалог?

Власне, це процес спілкування, коли кожна людина, яка присутня, має можливість і бере на себе відповідальність не лише слухати, але й підтверджувати іншій людині, що вона зрозуміла суть сказаного, у свою чергу, допомагаючи іншим зрозуміти своє бачення ситуації.

Зазвичай, у діалозі є визначена тема чи питання, є співрозмовники, які мають відмінні точки зору, і які хотіли б зрозуміти краще один одного і знайти можливості вирішення якоїсь ситуації. Не обов’язково це вже бурхливий конфлікт – це може бути навіть питання, про яке всі мовчать! Або – про яке кричать…  Ступінь «гарячості» теми буде щораз інша і неоднозначна…

Діалог – це процес спілкування з метою налагодження стосунків між людьми, які діляться своїм досвідом, ідеями та інформацією на якусь актуальну для них тему. Мета діалогу – дізнатися щось нове, розширити чи поглибити бачення ситуації, завдяки іншій точці зору, домовитися про можливу взаємодію. Саме тому ми кажемо, що Діалог – це майстерність слухати і домовлятися.

На перший погляд – це все просто, але як тільки ви заглибитеся у слова вашого візаві, сконцентруєтеся на його  чи її словах, відкинувши бажання розповісти у відповідь власну думку чи видати «нищівний аргумент» проти, як тільки ви почуєте які глибинні потреби і суть ховаються за вимогами та, можливо, навіть образами – це й буде ваш особистий крок до оволодіння діалогом і початок шляху до порозуміння з собою та іншими…

Пропонуємо вашій увазі презентацію про актуальність майстерності діалогу в Україні та яким чином він може бути реалізований на рівні громади – від Владислави Каневської, яка нещодавно проводила для представників партнерських організацій «Тамариску» тренінги з базових навичок медіації та фасилітації діалогів у громаді.

Практики примирення: побудова відновного діалогу в громаді

Комментарии:

Leave A Response

* Denotes Required Field